Monday, September 7, 2009

Cara Stay COOL (:

*SALAH NAMA
> dengan yakin kamu memanggil namanya 'DIN' padahal namanya 'MUS'.opss ! salah sebut . tidak ada kene-mengena langsung . Atasinya : katakan kamu sebenarnye seperti melihat teman sekampung kamu si DIN lalu di hadapan kamu tadi .tetapi kamu tidak pasti sama ada betul tau tidak .
* katakn dengan penuh yakin supaya tidak menimbulkn tanda tanya .

*MAKANAN TERLEKAT DI GIGI
>senyuman manis kamu menjadi cacat sebab di gigimu terdapat sisa makanan . asyik sangat menikmati makanan sampai takk sedar , mesti malu kann ? apatah lagi depan tu kekasih hati . Atasinya : tutup mulut dgn tangan sambil tersenyum . lepas tu dengan selamba katakan padanya "tidak pernah sebelum ini terjadi .Mungkin ianya terjadi kerana mahu awak mengingati saya sampai bila-bila" . (:

*BAJU TERKOYAK
>ini memang jarang berlaku tetapi pernah terjadi apabila terlalu kalut . tanpa disedari baju kamu tersangkut dan sebab nak cepatt puya pasal kamu menariknya kuat sangat sampai terkoyak lengan baju kamu . si dia yg melihat menggeleng-gelengkan kepala melihat gelagat kamu . Atasinya : Mula2 reaksi yg harus kamu tunjukkn adlah pura2 terkejut ataupun sedih . katakn padanya ini adalah baju kamu yg paling kamu sayng sebab baju ni hadiah daripada ibu kamu . lagipun kamu nak jadikan baju ini sebagai satu memori kamu . si dia mesti bersimpati dan manalah tahu kan kalau ada rezeki dapat baju baru . HAHA . bijakkan ??

*TERSELIUH
>sedang kamu berjalan-jalan bersama-sama si dia tiba2 kaki kamu terseliuh kerana tumit kasut yg kamu pakai terlalu tinggi . tambah lagi dengan kamu melatah dengan kuat . banyak orang tengokk . Atasinya : bagi menutup malu , berlakonlah kaki kamu sakit sangat . dalam masa yg sama mintalah si dia melihatnya . pasti si dia akan memapah kamu ke suatu tempat untuk berehat sambil mengurut kaki kamu yg terseliuh itu , hehe

*TERSANGKUT DI BIBIR

>setelah disuap ke dlm mulut tanpa kamu sedari ada makanan yg tertinggal di tepi bibir , salah kamu juga makan tergopoh-gapah ,kononnya malu dia tengok kamu sedang makan .akhirnya lebih memalukan apabila serpihan makanan tertinggal di tepi bibir . Atasinya : tanpa mempedulikannya kamu dgn pantas mengelap dan tanyakan padanya masih ada lagi atau tidak . tanyalah padanya "awak tidak mahu tlg lapkan ke ?" pasti si dia tidak menolak dan saat yg mendebarkan kamu akan menjadi saat yg paling manis .



*untuk si gadis , tips ini sangat sesuai . (:

No comments:

Post a Comment

hak cipta adalah sangat terpelihara :)